Op 23, 24 en 25 november vonden de eerste drie cultuurdagen van dit schooljaar plaats. Tijdens deze dagen ging de onderbouw aan de slag met thema’s als klimaatverandering, duurzaamheid en inclusiviteit. Tijdens de lessen van het Klimaatmuseum leerden zij alles over klimaatverandering en bedachten creatieve oplossingen voor het probleem. In de les over Plastic Soup werd de relatie tussen fast fashion en milieuvervuiling gelegd. Ook de tweedeklassers hielden zich bezig met het klimaat: zij maakten onder andere een podcast waarvoor verschillende mensen werden geïnterviewd en gingen aan de slag met een cartoontekenaar om de problematiek in beeld weer te geven. De derdeklassen gingen met Productiehuis Nowhere aan de slag met het thema inclusiviteit aan de hand van verschillende kunstdisciplines zoals fotografie, dancehall, spoken word, vogue en fashion en dj. Ook zijn zij naar Ons’ Lieve Heer op Solder geweest waar zij een rondleiding kregen over vrijheid en tolerantie. De vierdeklassers hebben samen met experts uit het bedrijfsleven gewerkt aan de ideale stad waarbij creatief denken het uitgangspunt was. Verder hebben zij zich verdiept in het Nederlandse rechtssysteem en ademloos geluisterd naar het relaas van een ex-gedetineerde die bij ons op school kwam vertellen wat er gebeurt wanneer je in de criminaliteit belandt. De voorstelling Laat het Licht Aan maakte veel indruk en de Dictatuurshow waar de vijfdeklassers zich mee bezig hielden heeft hen alles geleerd over dictaturen wereldwijd. Tot slot noemen we activiteiten als de IDFA, beeldhouwen, tekenen en andere kunstzinnige activiteiten. Kortom, drie dagen vol kunst en cultuur! Precies waarvoor deze dagen bedoeld zijn. De volgende cultuurdagen vinden plaats na de toetsweek in maart en krijgen het thema Kunst en Techniek mee.